Strategii de Marketing

O strategie de marketing poate avea o influenta decisiva in compania dumneavoastra. Daca nu se adopta strategii corespunzatoare, scopurile propuse nu se pot atinge. De aceea, este foarte important sa elaboram foarte bine aceste strategii de marketing.

In ce consta crearea unor strategii de marketing?

In conceperea acestor strategii de marketing trebuie sa se porneasca de la pozitia concurentiala a organizatiei, locul pe care ea doreste sa-l ocupe, potentialul pe care il are la dispozitie si mediul concurential in care ea actioneaza. Pentru a putea realiza corect strategii de marketing, este nevoie de un proces elaborat de informare si analiza, analiza factorilor strategici si formularea alternativelor strategice din care se va alege strategia pentru fiecare etapa, produs sau piata.  Aceasta presupune si o serie de activitati: segmentarea pietei, desemnarea grupului tinta si pozitionarea produselor sau serviciilor si conceperea mixului de marketing prin care se va implmenta strategia aleasa.

Ca si etape de baza in elaborarea unor strategii de marketing enumeram:

  • Definirea misiunii firmei si domeniul pe care trebuie sa-l acopere toate activitatile de planificare
  • Evaluarea situatiei – analiza factorilor interni si externi
  • Obiective preliminare si de performanta – bazate pe performantele anterioare si previziunile initiale ale companiei, cu corectiile impuse de realizarile efective
  • Dezvoltarea strategica – identificarea si evaluarea optiunilor strategice si alegerea uneia dintre ele
  • Implementarea – cuprinde programul de actiuni, bugete functionale si grafice de realizare in timp
  • Monitorizarea activitatii avand in vedere obiectivele urmarite

Fiecare etapa este importanta in elaborarea celei mai bune strategii de marketing. Desigur, trebuie sa se tina cont de:

  • Pozitionarea pe piata
  • Etapa ciclului de viata al produsului
  • Rolul intreprinderii pe piata
  • Evolutia conjuncturii globale
  • Competitia si strategiile acestora impotriva companiei dumneavoastra

Exista diferite sisteme de clasificare pentru aceste strategii de marketing. In functie de directiile de pozitionare si de exploatare a pietei:

  • Investitie si dezvoltare
  • Analiza de oportunitati si alegerea unei directii sau a mai multor directii de dezvoltare (in care aveti deja experienta sau expertiza dovedita sau in care puteti achizitiona aceasta expertiza)
  • Exploatarea produselor media deja existente (maximizarea profitului fie prin cresterea vanzarilor, fie prin cresterea marjei de profit pe unitate)
  • Inchiderea unui segment de activitate (cand costurile sunt mai mari decat veniturile) sau vanzarea afacerii

In aria celor 4 P:

  • Strategii de Produse: dezvoltarea liniei de produse, imbunatatirea calitatii sau adaugarea de valoare, consolidarea familiei de produse, standardizarea designului, repozitionarea produsului, schimbarea mixului, branding
  • Strategii de Pret: schimbarea pretului, schimbarea termenelor si conditiilor de vanzare, politici de penetrare a pietei, politici de exploatare a pietei
  • Strategii de Promovare: schimbarea strategiilor de publicitate, schimbarea strategiilor de promotii, schimbarea strategiilor de vanzare, schimbarea mixului de comunicare
  • Strategii de Distributie: schimbarea canalelor de distributie, schimbarea modalitatilor de livrare, schimbarea nivelului de servicii catre clienti, incurajarea sau descurajarea integrarii

Care sunt beneficiile dumneavoastra?

  • Consolidarea businessului dumneavoastra
  • Date privind situatia actuala
  • Maximizarea consumului
  • Maximizarea satisfactiei consumatorului
  • Sporirea calitatii
  • Sporirea profitului

Care sunt pasii pe care ar trebui sa ii urmati?

contactati-ne sa ne cereti parerea despre strategii de marketing!

Noi va ajutam sa realizati strategii de marketing. Dupa elaborarea acestora, va ajutam sa le implementati in vederea atingerii obiectivelor propuse.  Contactati-ne chiar acum!

Studii de caz