Branding si Rebranding

Un brand reprezinta un produs sau un serviciu cu personalitate, cuvantul brand referindu-se atat la corporatie, in totalitatea ei, cat si la produsele si serviciile sale.

De asemenea, cuvantul brand are conotatii care pot fi identificate usor si prin imagine, identitate sau reputatie, culoare, caractere, slogan, logo, simbol, sunete, muzica si chiar mirosuri.

In ce consta activitatea de branding si rebranding?

Activitatea de branding si rebranding reprezinta un ansamblu de activitati realizate cu scopul cresterii sau cunoasterii unui produs/serviciu, folosind elemente grafice sau atribute specifice marcii promovate si este asociat cu marketing, design, comunicare interna si externa si resurse umane.

Elementele de baza in activitatea de branding si rebranding sunt:

  • Nume
  • Nume subsidiare (daca este cazul)
  • Simbol
  • Principalele caractere
  • Caractere subsidiare (daca este cazul)
  • Culori
  • Sunet
  • Miros

Detaliile majore care ar trebui abordate in activitatea de branding si rebranding sunt urmatoarele:

  • Natura industriei/sectorului in care activeaza organizatia (marimea, ritmurile de crestere, profitabilitate, ritmul schimbarilor, concurenta, evolutia tehnologiei, oportunitatile de crestere, chestiuni de mediu inconjurator si cultura corporatiei
  • Organizatia in sine si caracteristicile sale (marimea, pozitionarea, profitabilitatea, cota de piata, competitivitatea, calitatea produselor, publicitatea, distributia, nivelul de digitalizare si atitudinea fata de mediul inconjurator si responsabilitatea corporatista, perceptia asupra personalitatii organizatiei, valorile definitorii, ideea specifica si viziunea
  • Branduri, activitati si divizii (cum sunt vazute si intelese de diferite publicuri brandurile, produsele si serviciile organizatiei si organizatia in ansamblu, ce crede fiecare parte a organizatiei despre celelalte parti si despre centru
  • Ce cred si ce spun despre organizatie stakeholderii externi, clientii, furnizorii, partenerii, shareholderii, comentatorii, sindicatele, autoritatile locale si centrale si celelalte publicuri.
  • Arhitectura de brand
  • Nume si stil vizual
  • Lansarea brandului

Odata ce brandul a fost creat, trebuie sa luam in considerare toate materialele pentru care il vom folosi, pentru a crea specificatii de brand precum:

  • Logo – marime si spatiu
  • Culoare – palete de culori primare si secundare
  • Declinari de culoare
  • Materialele care se vor folosi
  • Caractere
  • Tonul mesajului
  • Elemente vizuale
  • Birotica
  • Principiile materialelor informative
  • Principiile prezentarii Power Point
  • Instrumentele comunicarii interne
  • Aplicatii online si pe site – principii si machete
  • Indicatoare
  • Propuneri si alte documente – cheie
  • Cartea brandului

O lista standard a produselor/serviciilor la care se aplica de obicei elementele vizuale:

  • Produse (design produs, identificarea produsului, codul de bare, instructiuni de utilizare, instructiuni de calibrare)
  • Ambalare (pe interior, pe exterior, etichetare, instructiuni de livrare, instructiuni de instalare)
  • Medii interne si externe (cladiri, zonele de receptie, zonele de vanzare, birouri, fabrici, magazine, showroom-uri)
  • Semnalizare (indicatoare, sistemul de semnalizare intern si extern)
  • Expozitii (standuri, panouri, fluturasi/brosuri gratuite, abonamente)
  • Imbracaminte (insigne, casti de protectie, combinezoane de lucru, halate, uniforme)
  • Materiale de comunicare (birotica -antene, note de felicitare, carti de vizita, blocknotesuri si agende, plicuri, etichete adrese, ecusoane vizitatori, toate materialele de comunicare de marketing)
  • Digital (site-uri, intranet, bloguri, screensavers)
  • Promotii (materiale promotionale si pentru punctele de vanzare)
  • Formulare (contabilitate, achizitie, vanzare, productie, personal)
  • Publicatii (corporatiste, personal/formare, pachete industriale, produs)
  • Vehicule (transport rutier, transport fabrica)
  • Publicitate (corporatista, recrutare personal, produse/servicii

Care sunt beneficiile dumneavoastra cu Rebranding?

  • Beneficii de imagine
  • Memorabilitate a brandului
  • Pozitionare corecta

Care sunt pasii pe care ar trebui sa ii urmati in activitatea de rebranding?

contactati-ne sa ne cereti parerea despre rebranding!

Noi va putem ajuta cu toate etapele activitatii de branding si rebranding. De la nume, pana la consolidarea brandului in piata si atingerea obiectivelor stabilite. Contactati-ne chiar acum!

Studii de caz